ההמלצות שלנו

  • לצפות בכל הקליפים - גם אם אתם חושבים שאתם יודעים וזוכרים פונקציות, למשל, תיווכחו שלא הכל למדתם בתיכון, ובוודאי לא בגישה ובסטנדרטים של הטכניון. כל דקה שתקדישו עכשיו תשתלם מאוד בהמשך. תתפלאו לגלות שאפילו קליפים קצת חופרים כמו "למה אסור לחלק באפס" או "מהי  גיאומטריה אנליטית" יכולים לחדש לכם לא מעט, ולבסס את ההבנה האמיתית. הקליפים מכסים הרבה חומר, אבל מתוכננים בקפידה ולא יבזבזו את זמנכם. לא כללנו נושאים שלמים שנלמדים בהרחבה בתיכון, אך אינם נוגעים באופן ישיר למתמטיקה של שנה א' בטכניון, כמו גיאומטריה או הסתברות.
  • לפתור את כל תרגילי הביניים והתרגול הנוסף - מתמטיקה היא כמו שחייה או רכיבה על אופניים או פיתוח שרירים בחדר כושר. אי אפשר ללמוד למשל שחייה מלצפות במישהו אחר, אפילו אם הוא מייקל פלפס, ואפילו אם (חושבים ש)מבינים כל מה שהוא עושה. חייבים להיכנס למים, ובהתחלה קצת שותים כלור או מלח. חייבים לעלות על האופניים, ובהתחלה קצת מתרסקים. חייבים להרים את המשקולות לבד. כל תרגיל שאתם מפצחים ופותרים לבד, שווה יותר מעשרה תרגילים פתורים שמישהו הדגים לכם.   
  • האם כדאי לדלג על חומר שאני מכיר? – המלצתנו, לא. הרבה פעמים תגלו שדרך הלימוד בהרצאות שונה למדי מן הדרך שבה למדתם את החומר בתיכון. גם התרגילים מסוג שונה, ומתאימים יותר ברוחם לרוח מבחני הסיווג של הטכניון (ולא פחות חשוב, לרוח הלימודים בטכניון). למשל – יש הרבה שאלות מן הסוג "תנו דוגמה ל...".
  • האם כדאי ללמוד על פי סדר ההרצאות? – באופן עקרוני, כן. אבל ההסתמכות על חומר קודם אינה תמיד הדוקה. למשל, אין הרבה קשר בין טריגונומטריה לסדרות.
  • האם כדאי לראות את ההרצאות במהירות כפולה? – עניין של טמפרמנט. יש כאלו שאוהבים ללמוד לאט ולעומק.
  • האם כדאי לקרוא גם ספרים? – תמיד כדאי. הרגלי לימוד עצמי הם נכס ללימוד בטכניון ובכל אוניברסיטה. 
שינוי אחרון: חמישי, 7 יולי 2022, 1:33 PM